Saturday, April 9, 2011

The day that i meet u....

Hari tu...
Saya berkenalan dengan awak....
Hari tu...
Saya wujud dalam diri awak...
Hari tu...
Awak mula kenal siapa saya...
Hari tu...
Bermulanya bait-bait perkenalan kita...

Hari tu...
Saya marah awak...
Hari tu...
Awak kecewakan saya...
Hari tu...
Saya menangis kerana awak...
Hari tu...
Saya sedih kerana awak..
Hari tu...
Awak minta maaf pada saya...
Hari tu...
Awak sedih sebab lukakan hati saya...
Hari tu...
Saya maafkan awak...
Hari tu...
Kita berbaik kembali...

Hari ni...
Saya sangat berbangga...
Hari ni...
Saya tahu awak dah berjaya...
Hari ni...
Awak naik pentas dengan bergaya..

Kerana Hari ni...
Saya tahu saya bersyukur diberi peluang mendidik awak...

kerana.... awak, anak didik saya.... dah berjaya... menggapai apa yang awak impikan dan apa saya impikan selama ni....

tetapkan di hati, kita ingin berubah... jadikan kesilapan sebagai satu panduan... untuk kita berubah ke arah yang lebih baik... jangan jadikan kesilapan sebagai alasan untuk kita terus jatuh dan jatuh... kerana dengan kesilapan, kita belajar erti kehidupan... dengan kesilapan kita akan lebih matang... dalam mengharungi setiap liku-liku kehidupan... yang kita belum pasti... kesudahannya....

5 comments:

  1. The day that i meet you is the moment that i grateful you are a part of my life...

    ReplyDelete
  2. cik tersentap baca ni ,,
    terima kasih cik sebab sabar dan sudi mengajar saya, walaupun pernah dapat markah rendah cik tetap bg semangat,,

    terima kasih banyak2 cik ;)
    jasamu akan k kenanag hingga ke hujung nyawa,,

    -hayati jamalulil-

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. mekacih byk2 kt cik dila =)
    syg byk2 kt cik dila =)

    ReplyDelete
  5. sarah...sarah..sarah......eh! sory sory sory! xD

    ReplyDelete